Telefoontjes, Koffers en Guano - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu Telefoontjes, Koffers en Guano - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu

Telefoontjes, Koffers en Guano

Blijf op de hoogte en volg

09 Oktober 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

En we zijn weer meer dan 2 weken verder, 2 weken waarin vanalles is gebeurd!

Ten eerste om iedereen gerust te stellen: Ik heb mijn laatste week Orchid Service overleefd!! Mede omdat mijn oh zo leuke collega Lucy bijna de hele week vrij was! Jippie mij :D Maar het was weer lekker een weekje de hele dag telefoontjes opnemen. Maar het werd deze week wel een stuk gemakkelijker, omdat je ondertussen wel een beetje weet waar je naar toe moet doorverbinden enzo. En ondertussen n beetje Toys Story enzo kijken om de tijd door te komen haha! En na nog 2 uurtjes gewerkt te hebben met Lucy, zat het er eindelijk op!
Om dit te 'vieren', zijn we 's avonds weer n keertje gaan stappen met n collega en 2 vrienden van hem en later op de avond voegden de Filpijnse trainees zich bij ons. Waren beland in de Reaggea bar, waar je zal verwachten dat ze reaggea zouden draaien, maar dat was absoluut niet het geval! Het was lekker los gaan op Dutch House e.d. muziek. Na wat lekkere drankje, lekkere dansjes, gesprekjes met Canadezen en Indo's en Leonie die sjans had met een Ali B-look-a-like, was het weer tijd voor wat nachtrust!
Maar helaas was deze zondag niet zoals we gepland hadden... Zowel Leonie als ik stonden zo misselijk als iets op... Eerste instantie dachten we dat het stiekem door de alcohol kwam, maar helaas bleek dit n kleine voedselvergiftiging te zijn... Dus helaas deze dag maar in bed doorgebracht en boven de wc, juhhhg...

Maar gelukkig was ik maandag al weer n beetje opgeknapt! Dus kon ik vol goede moet beginnen aan mijn nieuwe afdeling! Dit zou eigenlijk reserveringen zijn, maar omdat er n foutje in het rooster zat, werd ik deze week verplaatst naar de Concierge.
Concierge houdt in dat je vooral gasten assiseert met hun spullen en antwoord geeft op al hun vragen en tours en taxi's boekt voor ze. De vragen zijn echt ontzettend uiteenlopend, van waar het is het dichtsbijzijnde winkelcentrum is, tot hoeveel n taxirit kost naar Sunway lagoon etc etc. Maar omdat ik hier nog maar net n maand ben, en nog niet heel bekend met de omgeving en alle faciliteiten enzo (behalve de winkelcentra dan hihi), is het best lastig om alle vragen te beantwoorden. Maar gelukkig begrepen gasten dit wel en vonden ze het ook weer heel interessant dat ik hier stage liep. En gelukkig werd ik heel goed geholpen door mijn collega's. En je leert ook snel hier! Heb deze week ontzettend veel geleerd over de omgeving en wat er allemaal te doen is e.d Gelukkig hoefde ik met koffers te sjouwen, daar had ik zo mijn bellboys voor hihi!
Al met al een super leuke week gehad, maar ook vooral leerzaam! Ook onzettend gelachen met de andere concierges en belboys! Ik als enige vrouw tussen al de mannen!

Zaterdagavond waren Leonie en ik uitgenodigd voor de verjaardag van een van de Managers. Deze werd gehouden in ParkRoyal Servied Suites en het thema was Pyjamas Night. We werden opgehaald door Shawal, een van onze collega's. We wisten echt totaal niet wat we moesten verwacht. Dus wij komen daar aan in onze sexy pyjamas, bleek het feest gewoon in een hotelkamer te zijn! Dat hadden we dus niet verwacht! Een leuk, niet al te groot groepje collega's was er en we hebben echt een hele leuke avond gehad! Werden helemaal volgepropt met lokale hapjes en hebben volop gelachen! Later zijn we met zn allen nog naar n Karaokebar geweest, waar we heerlijk meegeblèèrt hebben met Lady Gaga, Backstreet Boys en vooral Malay muziek!
Na een aantal uurtjes slaap, stond zondag weer n druk dagje voor de boeg! Na een heerlijk ontbijtje bij de delifrance, zijn we in de taxi gestapt naar de Batu Caves. Oftewel in Hindoeïstische tempel boven aan 272 treden in een grot. Het eerste wat opvalt als je daar aankomt is het grote gouden beeld aan de voet van de trappen! Erg indrukwekkend! En toen was het tijd voor de grote klim! Onderweg naar de top, werden we bijna aangevallen door aapjes! Leuk om ze nu eens een keer in het wild te zien, ipv in een kooitje!
Toen we bijna bovenaan waren, zijn we eerst nog afgeslagen naar de Dark Cave Experience. In eerste instantie twijfelde Leo en ik of we dit wel wilden doen... Gezien de vleermuizen, spinnen, slangen en andere creepy beesten! Maar uiteindelikj hebben we het toch gedaan, zo stoer als wij zijn hihi :D
TIjdens een 45 min - 1 uur duurde tocht onder leiding van een gids en een klein zaklampje, kregen we alles uitgelegd over hoe deze grotten ontstaan zijn, over de vleermuizen en alle andere beesten (voornamelijk insecten). Vooral de Guano (vleermuizen poep) vond onze gids het leukst om over te vertellen! En daar stikte het ook van! Niet gek met al die 1000den vleermuizen die er rondvlogen! Verder nog wat gore spinnen, grote kakkerlakken en andere viezen insecten gezien, door n windtunnel gelopen, ervaren hoe het is om in het totale donker te zijn, ontzettend bijzondere ervaring!
Nadat we de tempel bezocht hadden, zijn we door onze taxichauffeur afgezet bij watervallen/zwembad iets. Hier hebben we n stukje door de jungle gelopen en weer aapjes gezien en uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een natuurzwembad. Maar helaas hadden we geen zwemkleding bij ons, dus hebben we alleen met onze blote voetjes door het riviertje gelopen, maar dat was wel heerlijk verkoelden, omdat het een ontzettend warme dag was!
Terug gekomen in KL, heerlijk genoten van een visplateau en nog onze rust gepakt voor de rest van de avond.

Afgelopen twee dagen hadden we training met andere nieuwe werknemers in het hotel. Hierbij kregen we verschillende presentaties over onder andere de values van het hotel, safety, eigenlijk alles wat het hotel omvat! Na elke presentatie werd onze kennis getest aan de hand van een kleine quiz. De tweede dag kregen we ook nog een rondleiding door het hotel en als slotopdracht moesten we met onze groep een kunstwerk maken over alles wat we geleerd hadden afgelopen dagen! En uiteindelijk had onze groep gewonnen JIPPIEEE!! Toch goed opgelet en nog creatief ook haha!!

En ik zie weer dat dit weer n ontzettend lang verhaal is geworden, dus tijd om af te ronden! Maar je maakt hier ook van alles mee! Elk moment is bijzonder!!
Dus sorry mammie... Ik kom verlopig nog niet naar huis, ik heb t hier veel te veel naar mijn zin!!

Heel veel liefs en een dikke kus!

  • 09 Oktober 2012 - 16:46

    Oma:

    Hallo Leonie

    Je verslag met veel plezier gelezen, je maakt er wat mee. Ik sta er van te kijken dat je in die grot
    durfde met al die enge beesten daar ben je nooit 'zo'n held in geweest
    Een hele klim partij naar de Hindoeístische tempel. maar wel een leuk welkom door die aapjes.
    Maar ik lees in je verslag dat jullie ook wel iets nuttigs leren !!
    Meisje van me geniet er van

    Lieve groetjes Oma

  • 09 Oktober 2012 - 17:35

    Jelske:

    Super stoer Leo! Dat je dat durft met al die enge beesten, ieeeeek!
    Wel geweldig dat je het zo naar je zin hebt!
    mis youuuuuuu! x

  • 10 Oktober 2012 - 20:01

    Dick:

    Kom je wel naar papa dan???? xxx

  • 11 Oktober 2012 - 20:16

    Anja:

    Dat had ik ook niet verwacht!!! ;-) Je zit maar mooi je tijd uit daar!!
    Liefs en een dikke knuf XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11227

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: