Hello Malaysia!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu Hello Malaysia!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu

Hello Malaysia!!

31 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Eindelijk tijd/internet om een verslag te schrijven!

Dinsdag 28 augustus 2012, de start van het grote avontuur! Met dubbele gevoelens zat ik in de auto naar het vliegveld. Heeel veel zin om naar Kuala Lumpur te gaan, maar aan de andere kant is het ook moeilijk om je vertrouwde leventje achter te laten!
Maar daar zaten we dan in een volgepropte auto! De allerliefste Danny had aangeboden om te rijden en samen met hem, papa, mama en oma reden we naar Düsseldorp. Na een aantal rondjes door de parkeergarage, gemeet met Leonie (medestudent, die in hetzelfde hotel stage gaat lopen) bij de Starbucks. We hadden al online ingecheckt, dus we hoefden alleen nog maar onze koffers te dumpen. Daarna voor de laatste keer een koffie'tje gedronken met de familie. Toen was het tijd om te boarden. Na eerst een hele fotoshoot, namen we afscheid en gingen we door de douane, waar stiekem toch wel een aantal traantjes over mijn wangen rolden.
Na een vlucht van 6 uur, landden we op Abu Dahbi voor een tussenstop. Daar moesten we 6,5 wachten voordat we weer verder konden vliegen. Het wachten viel opzich wel mee, maar de laatste 2 uurtjes duurden stiekem toch wel lang. Daarna hadden we nog een vlucht van 7,5 uur voor de boeg. Deze vlucht was een stuk vervelender, duurde erg lang en we hadden veel last van turbulentie. Maar om 14.00 (8.00 nederlandse tijd) zetten wij onze passen op Maleisische bodem.
Na wat gedoe bij de immigration service (we zouden een visum van 3 maanden hebben, maar dit blijkt nu voor 1 maand te zijn), pakten we de trein naar Kuala Lumpur centrum. Voor de eerste 2 nachten moesten we zelf een hotel regelen. Dus we hadden aan een taxichauffeur gevraagd of hij ons naar een leuk hotelletje kon brengen. Dus zo werden we afgezet bij een prima hotelletje in The Golden Triangle (HET centrum van KL). Na eerst wat uurtjes op bed gelegen en gedouched te hebben, gingen we richting centrum om wat te eten. We zijn terecht gekomen bij een kiprestaurantje (Nando's). Hier kon je kiezen hoe pittig je je kip wilden, dus we gingen maar safe voor mild. Toch probeerde ik de garlicsauce uit, en die was niet normaal pittig! Ik dacht dat ik wel wat kon hebben, maar dit pfff....
Na t eten gingen we een beetje de stad verkennen, totdat we vuurwerk zagen, dus gingen we die richting maar op! Bleek daar een dj te draaien! Mooi begin! Na wat rondgehangen te hebben op dat plein en gebabbeld te hebben met een aantal jongens uit Syrië, was het tijd om wat te gaan slapen.

En die slaap, zijn 15 uurtjes slaap geworden!! Na we waren ontwaakt, hadden we met Jurriaan en Tijn (ook twee hotelschoolstudenten) afgesproken bij Berjaya Times Square, een groot winkelcentrum. Daar hebben we met zn allen een hapje gegeten (heerlijk noodles als ontbijt) en genoten van heerlijke smoothies! Na t eten zijn we wat gaan rondlopen in het winkelcentrum. Echt bizar mega groot! ong. 10 verdiepingen met, denk ik wel, 3 voetbalvelden als oppervlakte. En geloof het of niet, er was zelfs een heus pretpark in het winkelcentrum.
Dus na een paar ritjes gemaakt te hebben in de achtbaan en wat andere bizarre attrachties, gingen we verder de stad verkennen. We gingen richting de Petronas Towers. Onderweg begon het wat te druppelen, maar gelukkig geen fikse bui over ons heen gehad. Maar wat zijn die torens indrukwekkend zeg!!
Na ons bezoekje, zijn we wat gaan drinken in 'The Rum Jungle'. Daar hadden we lekker wat biertjes besteld en wat kleine hapjes! De lekkerste satésaus tot nu toe op! Ook bleek daar de preparty van Independenceday te zijn. Er kwam een liveband optreden met lekkere europesenummers! Wij zijn daar gebleven tot een uurtje of half 1 (na de opening van het feest).

Nu zijn we net ingecheckt in onze kamer voor de komende 5 maanden! Prima kamertje! Moet deze wel delen met Leonie, maar dat gaat helemaal goedkomen!
Eerste indruk van ons stage hotel is echt prachtig! Aardige mensen! Dus hopelijk gaan we er een toptijd beleven!

• 31 Augustus 2012 - 15:16

Kaasje :

Hoi Leonie,
    Wat leuk dat je hier verslag gaat doen van al je belevenissen in Maleisië.
    Fantastisch dat we op deze manier een beetje kunnen meegenieten van je ervaringen.
    Ga het zeker allemaal volgen!
    Wens je ontzettend veel plezier en mooie avonturen op deze bijzondere stageplek!
    Kus Kaasje

• 31 Augustus 2012 - 17:29

Oompie:

Hey Leonie,

Eindelijk daar en zo te zien komt het helemaal goed. Weer een nieuwe ervaring, andere cultuur, nieuwe vrienden en lange tijd op jezelf. Geniet van dit alles, het zal voorbij vliegen.

Liefs en succes, Paul.

• 31 Augustus 2012 - 20:42

Oma:

Hallo Leonie

Ik heb net je verslag gelezen, fijn meisje dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik ga je op de voet volgen.
    Geniet er van.
    Liefs Oma

• 31 Augustus 2012 - 20:49

Anja:

Hey meisje,

Het eerste verslag is daar, dat er nog maar veel mogen volgen
    ik hoop dat je de kans krijgt iets vanhet land te kunnen zien.
    Jullie kamer ziet er in ieder geval niet slecht uit toch?
    Doe Leonie de groeten en geniet er samen van!!!
    Liefs Mam

• 01 September 2012 - 19:35

Jelske:

Klinkt echt geweldig Leo!
    Heel veel plezier! Maar dat zal zeker goed komen.
    Ik zal je verhalen in ieder geval met plezier lezen!
    x, je lieve vriendinnetje!

• 01 September 2012 - 20:15

Tante Marja:

Hoi Leonie

Prachtig verslag en mooie foto s. Veel succes maandg met je eerste werkdag.