Eerste werkweekje! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu Eerste werkweekje! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu

Eerste werkweekje!

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selamat Pagi!!
Apa Kabar?
Hier is alles goed! Eerste weekje stage is echt voorbij gevlogen!!

We hadden maandagochtend om 9 uur een meeting met de HR-managers (begeleiden ons hier ook) en daar moesten we nog wat papieren invullen en kregen we te horen welke afdelingen we allemaal gaan doen in de komende 5 maanden. Ik start met een week housekeeping, daarna 3 weken Orchid Service, 2 weken reservations en vanaf halverwege oktober Front Office en alles wat daar bij hoort.
Daarna kregen we een korte rondleiding door het hotel en werden we gedropt bij onze werkplaatsen.
Ik had dus de eerste week housekeeping. De eerste 2 dagen heb ik meegelopen met de Maids (kamersmeisjes dus). Het komt erop neer dat je kamers schoonmaakt, bedden opmaakt etc. Ik heb meegelopen met een heel lief Indiaas vrouwetje, genaamd Letchumy. Echt zon moedertypje die gewoon lekker op blote voeten werkt en erg lekkere magical tea maakt!! Ik heb echt gelachen met haar, ze werkt al 30 jaar in dit hotel en heeft echt de prachtigste verhalen!! Zo noemt ze Arabieren 'Buffalo's', omdat ze lomp en goor zijn! En dat heb ik ook ondervonden... Man, wat kunenn die mensen een troep maken, niet normaal! 4 grote vuilnissenzakken vol trash van alleen al 1 kamer!! Er lach zelf een gebruikte oondoom onder het bed IEEEEEEEEEEEUWW!! Maarja zoals je al hoort, je maakt veel mee in de housekeeping. Ook heeft mama Letchumy mij gezegd dat ik niet verliefd moet worden op de mannen hier! Maar toch heeft ze aan iemand gekoppeld hahaha!

De derde dag heb ik meegelopen met de Supervisor. Een heel klein mannetje, maar ook echt klein, hij was nog kleiner dan mama! Maar het werk van de supervisor houdt in dat je alle kamers controleert of ze goed gepoetst zijn door de maids, voorraad controleert, maar ook kijkt of alle apparatuur nog werkt. De 4e dag, was Public Areas aan de beurt, maar dit was niet zo'n leuke dag. Het vrouwetje waar ik mee moest lopen kon nauwelijk een woord Engels en aangezien ik ook nog geen Malay praat, was t best lastig comminiceren. Verder heb ik die dag toegekeken hoe iemand anders schoon aan t maken was en liep ik een beetje als n hondje achter haar aan. Maar wel een aantal nieuwe afdelingen van t hotel kunnen zien!
Vrijdags stond ik Laundry. Chill dagje, met hele lieve mensen ook! Vooral de manager was erg leuk! Heeft vanalles verteld over het hotel en me een aantal dingen laten zien! Ook nog een hele fotoshoot gehad daar, ze vonden het nogal bijzonder dat er een blank iemand was haha!
Toen ik na mn dienst stond te wachten op de lift, kwam er een oud mannetje van engeneering naar me toe. Had het allemaal over Makan, eat makan... Ik snapte er allemaal niks van. Maar er bleef een soort van kleine staffparty te zijn ter gelegenheid van ??? Maar er was dus een groot buffet, karaoke, quiz etc etc. Ook aantal nieuwe mensen ontmoet in mijn veel te grote, ontzettend sexy laundry polo.
Zaterdag had ik nog een dagje Uniforms, waar ik geleerd heb knopen vast te zetten haha! Dus oma, voortaan kan ik het zelf :D

Voor de rest bestaan onze dagen als we vrij zijn vooral uit eten (wat we dus elke dag doen, het eten is zoo lekker hier en voor 3 euro zit je helemaal volgepropt!) en winkeltjes bekijken en chillen (lees: bijkomen) op onze hotelkamer.

Zaterdagavond hadden we wel eindelijk iets op de planning staan! We hadden een aantal andere trainee's uit de filipijnen afgesproken om te gaan stappen. We zijn eerst naar Changkatstreet gegaan, een straat met alleen maar bars and clubs! We hebben daar een drankje gedaan en lekker wat gedanst. Maar toen hadden de Filipijnen het opeens over: Let's go to bedroom.. Wij snapten het al niet, huh, willen ze nou naar hun slaapkamer of wat? Want wij wilden eigenlijk nog wel verder feesten. Maar Bedroom schijnt dus een club te zijn midden in een winkelcentrum! Daar hebben we ons flink vermaakt, goeie muziek en lekkere cocktails. Helaas kun je hier echt niet dronken worden, want alcohol is niet te betalen hier. Zo goedkoop alles hier is, zo duur is Alcohol! Schijnt een tax van 300% op te zitten. Maar dat mag de pret absoluut niet drukken! Hebben vooral gelachen om een collega. Beetje Gay, beetje erg, de over de top versie van Tjeu! Alleen al hoe hij danst! Zoo grappig! En dan nog niet over zijn lachje gesproken! Net een dolfijn! Hahahah, dachten eerst dat het een grap was, maar dat is serieus zijn lach!

Zondag konden we eindelijk uitslapen en dat konden we ook wel gebruiken! Smiddags zijn we nog gaan lunchen met 2 collega's en hebben we savonds met een andere collega nog een lekker fruitsapje gedaan! Men, ik weet al dat ik die fruitsapje nu al ga missen als ik terug ben in Nederland!

Maar het is nu 10 over 8 alweer en het is tijd om voor de zoveelste keer opzoek te gaan naar een eettentje om weer te kunnen genieten van het heerlijke eten hier!!

Liefs xxx

  • 10 September 2012 - 14:43

    Jelske:

    Super gaaf Leo! Mooi dat je het zo naar je zin hebt! Als je maar niet 10 kilo aankomt van al dat eten, haha! Have fun, ik kijk uit naar je volgende verhaal!

  • 10 September 2012 - 21:01

    Anja:

    hahha...je hebt helemaal gelijk jelske. Er liggen hier nog wat spijkerbroeken, aan de krappe kant, in de kast, voor Na Maleisie....?!
    Maar dat gaat 'm niet meer worden vrees ik.
    Maar dat geeft niet hoor schat, gewoon lekker genieten!!!!
    dikke knuf x

  • 11 September 2012 - 03:02

    Corné:

    Klinkt cool in zo'n hotel! Heb de kans ook gehad in een hotel stage te lopen maar toch maar niet gedaan. Misschien toch een kans gemist! Veel plezier nog!

  • 11 September 2012 - 03:02

    Corné:

    Klinkt cool in zo'n hotel! Heb de kans ook gehad in een hotel stage te lopen maar toch maar niet gedaan. Misschien toch een kans gemist! Veel plezier nog!

  • 11 September 2012 - 03:02

    Corné:

    Klinkt cool in zo'n hotel! Heb de kans ook gehad in een hotel stage te lopen maar toch maar niet gedaan. Misschien toch een kans gemist! Veel plezier nog!

  • 11 September 2012 - 03:03

    Corné:

    Oeps... sorry voor de herhalingen..

  • 11 September 2012 - 16:41

    Dick:

    Hello sunshine,het schijnt dat je er ook katten kunt eten,moet erg lekker zijn!Geniet er maar van meissie,ik ga lekker naar oma's zuurkool,mmmmmmm!!
    Big hugh,pa xxx

  • 11 September 2012 - 20:12

    Oma:

    Ik heb weer genoten van je verslag en vindt het fijn dat je zo naar je zin heb hopelijk breng je als je terug bent wat lekkere recepten mee.
    Lefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 11215

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: