Guetta, Dansjes, Olifantjes en Aapjes - Reisverslag uit Bentong Town, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu Guetta, Dansjes, Olifantjes en Aapjes - Reisverslag uit Bentong Town, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu

Guetta, Dansjes, Olifantjes en Aapjes

Blijf op de hoogte en volg

01 November 2012 | Maleisië, Bentong Town

De weken zijn weer voorbij gevlogen dus tijd voor een nieuw versalg!!

Waar ben ik ook alweer geëindigd?? Ohjaa de training!! Nou, na twee dagen Orientatietraining, gingen we alweer door na de volgende afdeling, deze maar van korte duur, omdat er een foutje in het rooster zat en mede door de orientatietraining. Maar voor de komende 5 dagen, zat ik in Reserveringen. Mèèèèèn, wat heb ik me daar kapot verveeld! Leek me in eerste instantie best leuk, maar een hele dag naar n computerscherm staren en filen (papieren op datum sorteren, jaaa daar leer ik echt veel van) en 5 boekingen per dag aanpassen, dan heb je het al snel gezien...

Maar gelukkig hadden vrijdags iets heel heel heel, maar dan ook heel heel heel heel heeeeeeeeeeel leuks op de planning staan!
Woensdag met Leo, door de stromende regen (ja die buitjes zijn hier niet niks) naar KLCC gelopen. Maar je moet er wat voor over hebben om kaartjes voor.... DAVID GUETTA te kunnen bemachtigen!!
Maar vrijdag was het dan zover!! Samen met Leo G, Andrea en onze heeerlijkste homo Jian onderweg, door onze persoonlijke taxichauffeur, die op ons bleef wachten tot het voorbij was, naar Sepang, het formule 1 circuit! En wat een HEEEEEERLIJKE avond hebben gehad! Daar waren we echt aan toe!! Lekker alle werkstress eruit gedanst en gesprongen, maar vooral gelachen om Jian, die zijn gayradar weer op volle toeren had staan en bij elk lekker hapje dat voorbij kwam, PANTYCREAMER scheeuwt! Aldus GE-NO-TEN!!!!
Maar helaas, de volgende dag moest er gewoon weer om 9 uur gewerkt worden, en toen was ik wel blij dat ik in reserveringen zat!! Op zaterdag is er helemaal niks te doen, oftewel het kwam er op neer dat ik 8 uur lang achter facebook gezeten heb...

Zondag, weer ons enige vrije dagje in de week! Eerst lekker n beetje uitgeslapen, heerlijk uitgebreid ontbijt en toen hebben we de taxi gepakt naar de National Zoo!! Lekker aapjes, beertjes en tijgers kijken!! Maar het hoogte punt van die dag, was toch wel het voeren van de Olifanten :)
Daarna nog lekker uit eten geweest en op tijd ons bedje in gedoken, omdat we nog bij moesten komen van vrijdag!

Maandag laatste dagje in reserveringen gehad, waarna ik dinsdag begon in het BusinessCentre/Room Controller! Taken die bij het BusinessCentre horen zijn voornamelijk kopiëren, printen, gasten assisteren bij gebruik van computers, gasten helpen met online inchecken etc etc... Maar tussen die taken door, was de voornamelijk taak die ik had: Room Controller!! Dit houdt in dat je kamers blockt (kamers toewijst aan gasten), daarbij rekening houdt met al hun eisen (en wat kunnen gasten soms veel eisend zijn!!). Maar ook moet je de status van de kamers in de gaten houden, dus of ze occupied zijn, dirty etc etc. Dus mijn voornamelijke taak was dus de kamers blocken, de housekeeping opjagen en zorgen dat alle kamers op tijd schoon zijn, voor de check ins. Daarbij is het blèren door een walky talky ook helemaal mijn ding hahaha. Ook moet je departurecalls doen, om te zorgen dat gasten op tijd uitchecken.
Ook ben je als RC verantwoordelijk voor alle group check-ins. Al met al echt een super leervolle en leuke week geweest!! Samengewerkt met leuk en vooral niet sporende mannen, waar ik dan als enige meisje tussen zat... En stiekem ook al best veel verantwoordelijkheid gekregen daar!! In mijn tweede week vrijdags, was er een public holiday, oftewel, iedereen had vrij, op een na (en ik dan). Maar de RC doet ook curbside check ins (Hierbij worden VIP gasten ingechecked op het vliegveld). En zoals je al raad, die dag was er een curbside check in... oftewel ik moest op het drukste moment, met een volle bezetting, alles regelen op RC gebied.. Pittig, maar gelukkig is alles goed gegaan!!

Na 2 drukke weken RC, hadden we een heerlijk weekendje voor de boeg!!
De ouders van Leonie zijn afgelopen zaterdag aangekomen in KL!! Zaterdagavond lekker met ze uit eten geweest, waarna Leo en ik nog een feestje hadden van collega's. Nja, feestje... Feestje met een traan... Het afscheidsfeestje van Dominique, Andrea, Patricia en Jian, de filipijnse trainees. Erg jammer dat ze gaan, we trokken toch wel het meeste met hun op! Maar het feestje werd weer gehouden in ParkRoyal Serviced Suites! Heerlijk, gezellig avondje geweest met collega's!! Al was aan het einde een groot kussen mijn beste vriend geworden... Nee niet door de vermoeidheid (Nja, 6 dagen werken IS vermoeiend), maar meer omdat de rest het een top idee vond om Paranormal Activity 2 te kijken... En zoals de meeste weten, zijn enge fillms niet mijn ding!!!

Uiteindeljk nog redelijk op tijd naar huis gegaan, want de zondag stond er een dagje weg met de ouders van Leo op de planning!!
Eerst heeeeeerlijk ontbeten in het hotel, waarna we later opgepikt werden door de privéchauffeur/gids van de ouders. Wat een luxe!! Onderweg naar de eindbestemming, stopte die gids midden op de snelweg (ja het kan hier allemaal), om ons iets te vertellen over palmolie (een van het belangrijkste export product van Maleisië) en ook te laten zien waar het daadwerkelijk vandaan kwam. Ook zijn we nog gestopt bij een afgelegen hutje, waar een oud Indiaas mannetje potten zat te bakken.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij een park, met Nederlandse invloeden. Was te zien aan de vuurtoren en aan de kanonnen met VOC tekens erop. Toen we de top bereikten van het park, begon de gids opeens te fluiten en met een plasticzak te rammelen... Wat bleek... Hij lokte een groep Silverleafmonkeys!! In die zak zat natuurlijk voedsel, dus een stuk over 40 aapjes, met babyaapjes, kwamen als een malle op ons af! Die dachten natuurlijk: ETENSTIJD!!! En wat bleek, wij mochten die aapjes gaan voeren!! Heel bijzonder moment! Je zou verwachten dat die beesten heel ongeduldig en gretig zouden zijn... Maar ze waren alles behalve dat! Het waren net kleine kindjes!! Ze pakten het voedsel zo rustig van je aan! Zoo schattig!! Eentje vond mij zelfs zo lief, dat hij helemaal op mij klom! Echt heeel leuk!!
Na het avontuur met de aapjes, zijn we gaan eten in een echt visrestaurantje, gelegen aan de rivier, waar ze naast je tafel, de vissen aan het vangen waren! Heeerlijk gegeten!!
Na het eten, toen het donker was geworden, stond er nog iets bijzonders op het programma! Namelijk: Vuurvliegjes!! Daarbij dingen we in een houten bootje de rivier op, om aan de oevers de vuurvliegjes te bekijken! Heel mooi moment, je hoort alleen de geluiden van de natuur! Maar het leek net alsof er kerstverlichting in de bomen zat, maar dat waren dus allemaal kleine vliegjes!! Het deed me een beetje denken aan de Efteling haha!!
Maar na deze bijzondere dag, was het weer tijd om naar bed te gaan, want de volgende dag moest er gewoon weer gewerkt worden. Ik kon gelukkig wel mn shift verzetten, zodat ik 's avonds nog met Leo en der ouders naar China Town kon.

Vandaag eindelijk mijn eerste dagje in de Front Office (receptie) gehad, vooral nog toekijken, maar ik heb zon vermoeden dat dit leuke weken gaan worden!!

Maar het wordt tijd om er weer een einde aan te maken, morgen gaat om half 7 alweer de wekker, dus tijd om lekker mijn bedje in te duiken!!

Heel veel liefs!!
En voor de mensen die mij missen, ik zit al bijna op de helft! De tijd vliegt zo voorbij!!!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 01 November 2012 - 15:03

    Loes:

    Hoi meisje!

    Ik zal ook eens een berichtje schrijven:) Heb namelijk tot nu trouw al je verhalen gelezen, maar nog niet één keer een reactie geplaatst!
    Maar wat zijn die verhalen leuk, joh!
    Ik ben echt jaloers; je maakt echt zo'n mooie dingen mee nu! Met je vuurvliegjes, wilde dieren, tamme apen, echt: HALLO, ik wil ook!!!

    Geniet er nog maar mooi van want hier in Nederland zullen al die dingen niet meer te zien zijn!
    En, zoals je zelf al zegt, de tijd vliegt!! Dus nog meer reden om lekker te doen wat je wil doen en niks aan je voorbij te laten gaan!

    Tot snel, mop!! xxx Loes

  • 01 November 2012 - 15:08

    Bieber:

    Hey meisje,

    Leuk verhaal heb je geschreven!

    EN IK BEN IEMAND DIE JE MIST xxx

  • 01 November 2012 - 19:00

    Kaasje :

    Hoi Leonie,

    Wat kun je in een aantal weken toch enorm veel beleven. Geniet enorm van je verhalen en van de reacties en de foto's op FB. Vooral die pics met de aapjes waren fantastisch!
    Wens je leuke en leerzame weken op de FO!

    Lieve groet uit Den Haag xx

  • 01 November 2012 - 21:49

    Oma:

    Hoi mijn meisje,

    Heb genoten van je mooie verslag, je maakt wel hele leuke dingen mee.
    Fijn voor Leonie je maatje dat haar ouders er zijn en met hun ook leuke uitstapjes heb gemaakt.
    Maar uit je verslag maak ik uit dat er wel gewerkt moet worden, met mindere leuke werk maar ook werk waar je veel van leert.
    Leonie geniet van al die mooie dingen die je meemaakt maar ik mis je ook al gaat de tijd snel.

    Veel liefs en groetjes Oma.

  • 02 November 2012 - 01:30

    Corné:

    Mooi verhaal weer Leonie! Bijzonder idd die vuurvliegjes! Zou ik ook weleens willen zien! Vet hoor! Succes de komende weken waar je vast beter op je plaats zit! Geniet!

  • 06 November 2012 - 03:40

    Niels P:

    Leuk om je verhalen te lezen nu ik eindelijk de site heb haha!

  • 10 November 2012 - 21:04

    Martine:

    Hey nietje,

    Wat een ontzettend leuke tijd heb je daar volgens mij! Leuk je enthousiaste verslagen te lezen. Blijf vooral genieten van alles wat je meemaakt!
    Liefs van os x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Bentong Town

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 11217

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: