Too much in to 2 days!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu Too much in to 2 days!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leoniekualalumpur - WaarBenJij.nu

Too much in to 2 days!!

01 September 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Tijd voor week n verslagje! Het is pas kort geleden sinds de vorige, maar afgelopen 2 dagen hebben we ook flink beleefd!!

Na ingecheckt te zijn in onze kamer voor de komende 5 maanden, hebben we ff gechillt op onze kamer en gewacht op de jongens tot die eindelijk ontwaakt waren uit hun schoonheidsslaapje. We hadden weer afgesproken bij Berjaya Times Square. We zijn samen the Golden Triangle gaan verkennen, uitgekomen bij wéér n winkelcentrum. T zag er klein uit, maar stiekem bleek ie toch zeer groot te zijn (zoals bijna alles hier, op de mensen na). Na wat rondgelopen te hebben, besloten we naar Menara (KL Tower) te gaan. Dit is de zendmast van meer van 450 m hoog. Na een kaartje gekocht te hebben, moesten wij een verklaring onderteken dat wij geen mental disorder bla bla hadden. Vonden dit een eerste instatie beetje vaag en onzin. Maar toen we met de lift boven aankwamen begrepen we waarom. We stonden daar bovenop die toren, zonder glas of bescherming ofiets dergelijks. Maar dat uitzicht! WOW! Ik ben er nog steeds van onder de indruk!! ZOOO MOOOI!! Uitizicht over de hele stad KL! We hebben zelfs kunnen genieten van een mooie zonsonderdag!
Ook mochten we nog een kijkje gaan nemen in het ronddraaiende restaurant van de toren.
Na dit bezoekje, gingen we opzoek naar een plekje om te eten. We zijn uitgekomen bij La Bibliotheque! Leuk restaurantje, maar die bediening daar was slecht en liepen er belachelijk bij! Ze moesten blbliotheek nerdjes voorstellen, inclusief barret, bretels en vlinderdasje.
Daarna nog een drankje gedaan bij een barretje, waar we een gratis oorbeschadiging bij kregen.

De volgende dag was het vroeg uit de veren, want we wilden vanalles gaan doen.
We zijn eerst met de taxi naar Chinatown gereden. Een grote markt, met, zoals je kan verwachten, een hoop neprommel, maar ook hele bizarre winkeltjes. We zagen een hoop Chineesjes bij een bepaald kraampje met een raar wit drankje. Dus wij dachten: We moeten alles een keer geprobeerd hebben. En laten we de smaak houden op: Apart...
Na nog wat rondgelopen te hebben, gingen we wat eten op een soort pleintje achteraf. Het zag er een beetje vercrackt uit, maar het was er druk. dus dat moest een goed teken zijn! Dus we hadden wat chinees eten besteld, met een lekker fruitsapje erbij (jaja Mama, ik denk ook aan de vitamientjes :)) En lekker dat het was!! In totaal maar 10 ringgit kwijt (ong.€2,50)! En ook nog es voor het eerst met stokjes gegeten! Viel niet tegen haha!
Na Chinatown, zijn we doorgereden naar Little India. Een wijk met vrolijke kleuren en veel winkeltjes, waar je sari's en bollywoodfilms kon kopen.
Maar vandaag was het ontzettend warm en was de zon erg fel (andere dagen was het vrij bewolkt). Dus we wilden wat verkoeling. In mijn reisbijbel stond dat je bij het TitiwangsaLake kon kanoën e.d. Dus zijn we daarnaartoe gegaan. Maar toen we daar aankwamen, bleek een grootdeel van het meer afgehuurd te zijn voor een of andere islamitsche bruiloft met valszingende artiesten. Dus wij opzoek naar de Kano's. Nog een gezellig praatje gemaakt met een Maleisisch verkopertje over Ruud Guillit, maar helaas geen kano's. Maar het was wel een prachtig park!
Ook zijn we nog bij het Malaysian Craft Museum geweest. Daar konden we zien hoe de beroemde Kris (zwaard) gemaakt werd en andere Maleisische kunsten, zoals het weven van doeken.
Daarna de taxi gepakt naar KLCC, weer een groot winkelcentrum, maar dan iets duurder, met merken als Chanel en Armani etc etc. Maar zoals we al eerder rare dingen in winkelcentra tegen zijn gekomen, had dit winkelcentrum ook een verrassing. Dit keer geen pretpark, maar een Aquarium! Dus hebben we daar ook nog een bezoekje aangebracht. Zelfs met een loopband werd je door de tunnels daar vervoerd (hoezo lui?).
Uiteindelijk zijn we met zn viertjes nog lekker gaan eten bij een Arabisch restaurantje waar we overheerlijk gegeten hebben!!

Druk dagje vandaag druk! Nu lekker mn bedje in, zodat we morgen fris en fruitig van ons laatste dagje 'vakantie' kunnen genieten, voordat maandag onze eerste stage dag is!

Selemat Tinggal!

• 01 September 2012 - 19:37

Jelske:

En weer een topverslag!
    Heel veel succes met je stage:)
    liefsssssssss

• 02 September 2012 - 12:38

Corné:

Ik ben ook eens gaan lezen. Klinkt allemaal erg goed! Er wordt ook veel gegeten lees ik ;) Lekker genieten! Je gaat stage lopen in een hotel? Leuk! Veel plezier en succes morgen!

• 02 September 2012 - 20:20

Martine:

Genoten van je verslag, blijf ons vooral op de hoogte houden! Veel succes met je eerste dag.
    x

• 05 September 2012 - 16:47

Oma:

Zo te lezen hebben jullie het naar je zin,al veel gezien maar ook gegeten geniet ervan, vindt leuk om er over te lezen Hoe was je eerste werkdag ?

Heel veel liefs Oma